Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)
Ἐλλογιμοτάτη κ. Κοσμήτορ, σεβαστέ Γέροντα, π. Σαράντη καί σεβαστοί πατέρες, Ἐλλογιμώτατοι κύριοι Καθηγητές, Ἀξιότιμοι κύριοι διοργανωτές καί εἰσηγητές, Ἀξιότιμε κ. Παπανικολάου, συντονιστή τῆς ἡμερίδας, ἀγαπητοί σύνεδροι
Θά θέλαμε κατ’ ἀρχήν νά συγχαροῦμε θερμά τήν Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν γιά τήν διοργάνωση τῆς ἀποψινῆς ἡμερίδος, πού πραγματοποιεῖται ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, καί γιά τήν πρωτοβουλία της αὐτή νά ἀναδείξει τίς ποικίλες παραμέτρους ἑνός τόσο φλέγοντος ζητήματος, ὅπως αὐτό τῆς νέας παγκόσμιας ἠλεκτρονικῆς φυλακῆς στήν ὁποία μᾶς ὁδηγεῖ ἡ σχεδιαζόμενη κάρτα τοῦ πολίτη.
Θά θέλαμε, ἐπίσης, νά ἐκφράσουμε τίς θερμές μας εὐχαριστίες γιά τήν τιμητική πρόσκληση νά συμμετάσχουμε καί νά ἀπευθύνουμε χαιρετισμό στήν ἐκδήλωση αὐτή καί νά καταθέσουμε, στόν ἐλάχιστο αὐτό χρόνο, κάποιες σκέψεις μας γιά τό συγκεκριμένο ζήτημα γιά τό ὁποῖο ἐνδιαφερόμαστε, ἐνημερωνόμαστε καί ἀσχολούμαστε ἐδῶ καί ἀρκετά χρόνια, ἀπό τήν ἐφαρμογή ἀκόμη τῆς Συμφωνίας Σένγκεν τό 1997, ὁπότε καί εἴχαμε προβεῖ στήν ἔκδοση ἐνημερωτικῶν ἐντύπων σχετικῶν μέ ὅλα αὐτά.
Θά θέλαμε, ἐπίσης, νά ἐκφράσουμε τίς θερμές μας εὐχαριστίες γιά τήν τιμητική πρόσκληση νά συμμετάσχουμε καί νά ἀπευθύνουμε χαιρετισμό στήν ἐκδήλωση αὐτή καί νά καταθέσουμε, στόν ἐλάχιστο αὐτό χρόνο, κάποιες σκέψεις μας γιά τό συγκεκριμένο ζήτημα γιά τό ὁποῖο ἐνδιαφερόμαστε, ἐνημερωνόμαστε καί ἀσχολούμαστε ἐδῶ καί ἀρκετά χρόνια, ἀπό τήν ἐφαρμογή ἀκόμη τῆς Συμφωνίας Σένγκεν τό 1997, ὁπότε καί εἴχαμε προβεῖ στήν ἔκδοση ἐνημερωτικῶν ἐντύπων σχετικῶν μέ ὅλα αὐτά.
Ἡ σύγχρονη οἰκονομική, πολιτική καί κοινωνική δίνη στήν ὁποία βρίσκεται ὁ ἑλληνικός λαός καί ἡ ἀφόρητη πίεση ἡ ὁποία βιώνει θεωρήθηκε, ὅπως δείχνουν τά πράγματα, ἀπό τούς κυβερνῶντες καί τούς ὑπερεθνικούς ἐντολεῖς τους ὡς κατάλληλη «εὐκαιρία» γιά τήν ὑπαγωγή του στό διεθνές ἠλεκτρονικό σύστημα φακελλώματος καί ἐλέγχου μέσῳ τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων μέ τήν λεγόμενη «κάρτα τοῦ πολίτη», πού προαναγγέλθηκε ἀπό τήν ἑλληνική Κυβέρνηση.
Πρόκειται γιά ἕναν ἀπό τούς βασικούς σχεδιασμούς τῆς Νέας Τάξεως πραγμάτων γιά τόν ἔλεγχο τῶν δραστηριοτήτων, τῶν ἐνεργειῶν, τῶν κινήσεων, τῶν ἐπιλογῶν, τῶν πολιτῶν μέ σκοπό τήν ποδηγέτηση τῶν φρονημάτων τους ἤ τήν παγίδευση καί τήν ἐνοχοποίησή τους.
Ἕνα τέτοιο πανίσχυρο συγκεντρωτικό ἠλεκτρονικό σύστημα πληροφοριῶν καί ἐλέγχου, πού θεμελιώνεται μέ τήν ἐπιβολή τῶν ἠλεκτρονικῶν καρτῶν καί ταυτοτήτων δέν ἀποτελεῖ μονομερή ἐπιλογή καί ἐφαρμογή, ἀλλά ἐντάσσεται στό πλαίσιο μίας γενικότερης πολιτικῆς καί σκοπιμότητος τήν ὁποία ἐξυπηρετεῖ. Εἶναι ἡ γενικότερη πολιτική τῆς παγκοσμιοποίησης καί τῆς παγκόσμιας διακυβέρνησης, πού τόσο πολύ συζητεῖται καί προβάλλεται στίς μέρες μας καί στήν χώρα μας.
Εἶναι ἡ πολιτική τῆς ὁμογενοποίησης τῶν πολιτισμῶν, τῆς ἐξάλειψης τῶν ἰδιαίτερων χαρακτηριστικῶν τῶν λαῶν, τῆς παραχάραξης τῆς ἱστορίας τους καί τῆς ἄμβλυνσης τῆς ἐθνικῆς τους συνείδησης. Ἐπιλογές καί τακτικές πού ἐφαρμόζονται συστηματικά πλέον στήν πατρίδα μας καί πού ἐντάσσονται στό διεθνές αὐτό σκηνικό τῆς παγκοσμιοποίησης.
Τά διεθνή κέντρα ἐξουσίας, πού ἔχουν ἐπιβάλει τήν δική τους οἰκονομική καί πολιτική κατοχή στήν χώρα μας, ὑπολογίζουν, ὅπως φαίνεται, στήν ἀνεκτικότητα τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, πού ἐνέδιδε ἐπί δεκαετίες στόν ἐμπαιγμό καί τήν ἐκμετάλλευσή του ἀπό τό πολιτικό σύστημα καί πιστεύουν ὅτι, κατά τόν ἴδιο τρόπο, θά ἐνδώσει καί στήν ἐπιχείρηση γιά τήν καταστρατήγηση τῶν προσωπικῶν του δικαιωμάτων, τήν φαλκίδευση τῶν ἐλευθεριῶν του, τήν προσβολή καί τήν ἀλλοίωση τῆς ἰδιοπροσωπίας καί τῆς ταυτότητός του.
Εἶναι φανερό πώς οἱ ἐξουθενωμένοι οἰκονομικά καί κοινωνικά Ἕλληνες πολίτες θεωρήθηκαν εὔκολη λεία γιά νά πειραματιστοῦν τά διεθνή κέντρα ἐξουσίας καί οἱ σχεδιαστές τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων.
Εἶναι δεδομένο, βεβαίως, ὅτι οἱ πολίτες τῆς χώρας πού γέννησε τήν δημοκρατία καί οἱ ὁποῖοι ἔδωσαν ἡρωικούς ἀγῶνες γιά τήν προάσπιση καί τήν διατήρησή της· οἱ πολίτες τῆς αἱματοβαμμένης ἀπό ἀγῶνες γιά τήν ἐλευθερία πατρίδας· οἱ ἐνεργοί καί συνειδητοποιημένοι Ἕλληνες πολίτες, πού σέβονται τόν ἑαυτό τους καί διατηροῦν τήν ἰδιοπροσωπία τους δέν εἶναι σέ καμία περίπτωση διατεθειμένοι νά ἐκχωρήσουν τά δικαιώματα καί τίς ἐλευθερίες τους.
Εἶναι δεδομένο ὅτι οἱ ὀρθόδοξοι ρωμηοί, οἱ γαλουχημένοι στά νάματα τῆς πίστεως καί τῆς παραδόσεως τοῦ Ἔθνους μας δέν θά πρέπει νά ἐπιτρέψουν νά καταστεῖ ὁ λαός μας ὑποχείριο τῶν ἰσχυρῶν τῆς Νέας Ἐποχῆς καί τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων.
Τό παγκόσμιο σύστημα διακυβέρνησης μέ τό πρόσχημα τῆς συνεργασίας καί τοῦ ἐκσυγχρονισμοῦ ὁδηγεῖ στόν ὁλοκληρωτισμό, σέ ἕνα σύστημα παγκοσμίου ἐλέγχου καί ἀστυνόμευσης.
Στήν ὀρθόδοξη παράδοση τό θεόσδοτο ἀγαθό τῆς ἐλευθερίας καθιστᾶ τόν ἄνθρωπο κυρίαρχο τῶν ἀποφάσεων καί τῶν ἐνεργειῶν του. Ἀντίθετα τό ἠλεκτρονικό σύστημα ἐλέγχου τόν παρακολουθεῖ, τόν καθοδηγεῖ καί τόν ἐξαναγκάζει σέ προκαθορισμένες ἀντιλήψεις καί συμπεριφορές.
Τό ἀνθρώπινο πρόσωπο ὑποβιβάζεται καί ἀριθμοποιεῖται. Ὁ ἄνθρωπος χάνει τήν προσωπική του ἀξία καί ἰδιαιτερότητα. Δέν κρίνεται καί δέν ἀντιμετωπίζεται ὡς ξεχωριστή προσωπικότητα μέ ἰδιαίτερο χαρακτήρα, προσόντα, ἀρετές, ἀδυναμίες, συναισθήματα, συνήθειες καί συμπεριφορές, ἀλλά ὡς «δείκτης» καί ἀντικείμενο στίς ἠλεκτρονικές λίστες προτιμήσεων τῶν πολυεθνικῶν, ὡς «χρήστης» ὑπηρεσιῶν καί πληροφοριῶν. Ὁ ἄνθρωπος ἀπό εἰκόνα Θεοῦ προικισμένος μέ ἐλευ-θερία, αὐτεξούσιο καί λογική καταντᾶ ἠλεκτρονικό «προφίλ» τοῦ συστήματος ἐλέγχου καί παρακολουθήσεώς του.
Καί ὅλα αὐτά στόν βωμό τῶν ἐξυπηρετήσεων, τῶν διευκολύνσεων, τῶν ἀνέσεων· στόν βωμό τοῦ καταναλωτισμοῦ, τῆς εὐμάρειας, τῆς εὐδαιμονίας, τοῦ κέρδους· στόν βωμό μιᾶς ψευδεπίγραφης ἀσφάλειας, μιᾶς ἐξατομικευμένης εὐτυχίας, μιᾶς ἀλλοτριωμένης καί μεταλλαγμένης ζωῆς.
Τό εἶχε, ἄλλωστε, διατυπώσει τόσο εὔστοχα καί προφητικά, πολύ πρίν, ὁ μεγάλος Ρῶσος ὀρθόδοξος συγγραφέας Φιοντόρ Ντοστογιέφσκυ στόν ἀπαράμιλλο μύθο του, τόν μύθο τοῦ Μεγάλου Ἱεροεξεταστῆ: «Καμμιά ἐπιστήμη δέν θά τούς δώσει ψωμί ὅσο θά μένουν ἐλεύθεροι, μά στό τέλος θάρθουν νά καταθέσουν τήν ἐλευθερία τους στά πόδια μας καί θά μᾶς ποῦν: “Κάντε μας σκλάβους, μά χορτάστε μας”» (Φ. Ντοστογιέφσκυ, Ἀδελφοί Καραμαζόβ, ἐκδ. Γκοβόστη, τ. Β, σελ. 107).
Ἄς μήν θεωρηθεῖ ἀπό κανέναν ἡ παροῦσα συγκυρία τῆς οἰκονομικῆς κρίσεως ὡς μία «καλή εὐκαιρία» γιά νά ἐπιβάλουν ἀνελεύθερες πολιτικές καί πρακτικές στήν ζωή τῶν πολιτῶν. Μπορεῖ ὁ λαός μας νά ὑπομένει οἰκονομικά μέτρα, μνημόνια καί ΔΝΤ, τήν ψυχή του, ὅμως, δέν τήν πουλᾶ· τήν ἐλευθερία του δέν τήν ἐκχωρεῖ· τά δικαιώματά του δέν τά ἀποπέμπει οὔτε τά ἀπεμπολεῖ.
Οἱ ὀρθόδοξοι Ἕλληνες, οἱ ἐλεύθεροι πολίτες αὐτῆς τῆς χώρας δέν θά πρέπει νά παραλάβουν ἠλεκτρονικές κάρτες πού θά τούς ὁδηγήσουν δέσμιους σέ ἕνα ἀνελεύθερο καθεστώς συγκεντρωτισμοῦ καί ἐλέγχου.
Γιά ὅλους αὐτούς τούς λόγους ἀρνούμαστε τήν εἰσαγωγή μας σέ ἕνα τέτοιο ὁλοκληρωτικό σύστημα συγκεντρωτισμοῦ καί ἐλέγχου, πού περιστέλλει τήν προσωπική μας ἐλευθερία, ὑποβαθμίζει καί ὑποτιμᾶ τήν προσωπικότητά μας, ἀλλοιώνει καί διαβρώνει τά κύρια χαρακτηριστικά τῆς ἰδιοπροσωπίας καί τῆς αὐτοσυνειδησίας μας, περιθωριοποιεῖ καί καταργεῖ τήν ἑλληνορθόδοξη πίστη καί παράδοσή μας καί ἐν τέλει περιορίζει τήν δυνατότητα τοῦ ἐλεύθερου αὐτοπροσδιορισμοῦ μας καί τῆς ἐλεύθερης ἐπιλογῆς μας σέ καίρια ζητήματα τῆς προσωπικῆς μας ζωῆς καί σωτηρίας.
Κατά συνέπεια ἀρνούμαστε τήν παραλαβή ἀνάλογων καρτῶν (κάρτα πολίτη, κάρτα ἀποδείξεων κ.ἄ.) εἴτε αὐτές περιέχουν τό 666 εἴτε ὄχι καί ζητοῦμε ἀπό τήν Κυβέρνηση τήν ἄρση τῶν ἀντίστοιχων μέτρων ἐφαρμογῆς τους.